Monday, December 29, 2014

Le' Owner


Ini Aku.
 oh tak tu cuma kepala. A girl who wear her favourite hijab on her head is me. dahtu takkan laki kan. ok ok gurau tahap melampau dah tu.

The face of the blog
Aku memang suka warna suram. dah sebati kot dalam diri so tolong jangan kecam hahaha


BIODATA -SHORT VERSION-

Nama : Firzanah bt Azhar
Umur : 16 tahun pada 2016
Tarikh Lahir : 21 / 5 / 2000
Menetap di : Selangor dihatiku #BloggerSelangorian
Wishlist : Lecturer to be | Novelis | Open my own bakery | Famous Blogger | accountant
Blogging since December 2013. 


BIODATA -LONG VERSION-

Nama aku Firzanah bt Azhar. Orang selalu tambah perkataan ' Nur ' kat depan nama aku. Dah jadi ' Nur Firzanah ' . hahaha aku tak kisah pun cuma mereka ini tak percaya nama aku sependek itu. Suka hati lah mak bapa aku nak letak nama apa. Sebenarnya, ayah aku yang namakan aku Firzanah. Katanya sebab nama Firzanah ni exotic. Gila kau tak EXO - tic ! Selain tu, aku ni obses tak obses dengan mamat korea. Dari drama | kpop idol | Merchandise | dengan segala perkembangan aku korek sampai lubang cacing! ha kalau ada company nak hire aku jadi wartawan tak bertauliah sila kan (this is joke

Aku dilahirkan pada 21 Mei 2000 di Hospital Ampuan Rahimah. Masa kecil-kecil suka sangat menyanyi (mak selalu kata, tapi aku tak mengaku sebab tak ingatlah waktu tu). Kalau dapat ingat balik mesti lawak, bhahaha. Bila dah melonjat usia ke 7 tahun, aku dimasukkan ke Sekolah Kebangsaan Meru 2. Bermain cara aku belajar masa zaman ketidakmatangan kanak-kanak rebina. ha nak tau tak, aku dulu suka buat experimen kat semua benda termasuk experimen haiwan macam rama-rama, kucing dan..ulat beluncas (tolong jangan pengsan xD) mungkin sebab tu aku dapat anugerah matapelajaran terbaik sains kot. ahahah itu dululahh. sekarang kemain banyak pesaing bila masuk sekolah menengah. so kena fikir idea bernas nak create something incredible. baru dapat pangkat tu balik. uhuk uhuk

Ohh sudah le tu berangan jadi sainstis muda. Besar nanti cita-citaku lagi tinggilah. mihmih pada tahun 2025 aku telah mendapat anugerah " Pensyarah terbaik di..... " eh stop. angan-angan di lewat pagi. kena jadi pensyarah mithali dulu baru boleh terima anugerah. sekarang ni belajar betul-betul dulu keh. aku suka bebel sorang-sorang jadinya kena paham lah aku bebel kat siapa. 




Soalan lazim 
" sejak bila mula blogging? "

 emm. malu gak nak cakap. masing-masing ada sebab tersendiri kan. contohnya nak abdikan kenangan, pengalaman dan kisah kehidupan mereka. Tapi aku tak. tak fikir langsung nak cerita itu semua kat blog masa first-first start blogging. Yang aku fikir giveaway je. serius till now aku masih join giveaway. tapi tak overdose macam dulu-dulu. mungkin orang fikir sebab aku ni kemaruk nak hadiah free. tolonglahh faham. hadiah tak penting yang penting ikatan antara blogger. Yep aku mengaku dulu bila dapat hadiah sayang gila nak pakai. Tapi sekarang baru sedar itu semua ikatan yg terjalin antara aku dan kau. blogger di alam maya. tak dapat jumpa tapi dapat merasai. ok mula dah keluar bombastik dia. hee aku paling suka part orang bagi hadiah pastu selit ah note " Selamat berkenalan " " Tahniah menang" . lagi-lagi tulis guna tangan. tulisan tangan yang berharga. uhuk terharu habis :') jangan risau, aku simpan benda tu elok-elok. sayang meh nak buang. apa perasaan  orang tu bila kita buang je note tu? rasa tak dihargai kan. 

Cerita mula-mula blogging tu kita tutup sat. now aku lebih mengerti apa makna blog. blog itu luas untuk diterokai. dari segala ilmu kita kongikan. Yelah orang akan pergi ke google nak mencari sebarang info. tanpa sedar, kita pun telah memberi info. nampak tak hubungkait di situ? Nak cerita one by one topik memang takkan habis. cukuplah coretan tentang aku. Penulis blog ini :)

Menulis tentang ; resepi , review, coretan diari, giveaway, faedah, online shop, review novel.

Hip Toodles ;)


This author is acting that she so cool yet warm. So you may friend with this weirdo without flutter her heart (heh pick up line tak jadi)

Doakan saya SPM 2017 dapat buat yang terbaik dan banggakan ibu bapa saya. aaminn :)


Toodles




12 comments:

  1. betul2 , banyak yang boleh buat sebenarnya dgn blog :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep so, kita kenalah ambil peluang yang ada :)

      Delete
  2. hehehehe. nerd tak nerd tetap comel :p ekekeke great to know everything bout you ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. buuu manade comel. bhahaha nampak mature adalah. hey, nice to know you too ;)

      Delete
  3. selamat berkenalan :) keep blogging yooo

    ReplyDelete
  4. comel je fir hehe. ina buat blog pulak sebab sejujurnya dulu pernah berangan nak masuk tv dengan majalah macam kak lyssa faizureen hahaha berangan aje. ;p sampai sekarang belum pernaah lagi. btw semoga berjaya capai cita2 tu! hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wuu tinggi angan-angan tu. takpe lah ina kira ok pe sekarang :) and you know, fir pun fans ina tau kihkih ;p ok lecturer to be. thanks for wishing :*

      Delete
  5. Assalamualaikum,
    BV pun pengguna spec tapi xbrapa pakai sangat. pakai bila perlu je. BV masuk ke dunia blog tapa sengaja. muahaaha XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam,
      haah, samalah dengan fir..pakai bila perlu je. that means bila waktu belajar je la kan. rasa rimas jugak kekadang pakai, tapi nak buat camne...redha je la. oh ok la tu ^^

      Delete
  6. laa baru 15 thn ke.. bagus2..gaya penulisan matured..orang dah tua cam ahkak ni pun minat nak baca..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela kak..baru nak masuk 15. gaya penulisan kita matured eh? tak sedar la pulak hahah dah biasa menulis cara gitu. Thanks akak, selalu le singgah sini baca entry kito :D

      Delete

Terima kasih komen!