Friday, January 9, 2015

Selamat kembali ke sekolah!

Assalamualaikum,

tajuk macam nak tak nak je tulis, bhahaha. macam yang semua tahu, isnin minggu depan pelajar akan mula bersekolah seperti biasa. maka cuti pun dah berakhir la kan. sobs sobs, kurang dari 2 hari je lagi boleh relax. hahaha nasib baik aku rajin iron baju terus (sebab aku ni paling malas nak iron baju hohoo) :p

so, entry ni nak bagi semangat la kepada mereka yang masih status bersekolah seperti aku ni.. rajin-rajin kan la diri anda bangun pagi, study, buat homework. takmo malas - malas ye (hahah aku le tu). Tapi takpe, kalau rasa malas benor tu boleh la cari tips untuk study ke. jadinya kurang sikit le kemalasannya. Paling senang, aku tengok dari youtube je. maklumlah bila dah malas, mata pun jadi malas membaca ~


Aku suka cari study tips kat Youtube so, terjumpa la tips dari budak ni. best ah jugak cara penyampaian dia. oh ya, she's pretty right? ><

Ok, itu agak ke laut but isi yang dibagi no bad le. and speaking English dia pun aku boleh paham. tau tak, dia ni from turkey! how nice eyes you got. heheh

Selain tu, aku ada la dapat idea untuk jadi lebih peka masa study. macam higlight kan keyword ke, fokus time cikgu ajar dan buat jadual waktu. Kalau dah bosan sangat study kat rumah tu walaupun baru 15 minit buat revision, boleh la exercise turun naik tangga ke, melahap makanan dan dengar lagu. sedikit sebanyak membantu jugak lah nak fokus study tu eventhough tak fokus 100%. ha, selalu jugak tulis memo pad untuk isi penting. hee paham dok? hahah ini tips yang aku kumpulkan dari omputih Youtube tu.

Soalan untuk readers ;
Apa preparation untuk sekolah nanti? share-share la haha :D

Lasttt frommm meee. Selamat kembali ke sekolah ! argh sekolah dah memanggil-manggil aku tu hukhuk T_T


Adios


6 comments:

  1. Bru lpas beli pensil box...tak sabarnya saya nak ke sekolah esokkkkk

    ReplyDelete
  2. Tak tahulah sama ada nak teruja atau sedih sebab sekolah gembira. :3 Selamat bersekolah :)

    ReplyDelete
  3. Iron baju tu salah satu punca stresss..... Nice sharing :D

    ReplyDelete
  4. Study smart yer. belajar btul2..
    Papaglamz singgah dan follow blog ni. jom terjah papaglam.
    www.papaglamz.com

    ReplyDelete

Terima kasih komen!