Friday, January 12, 2018

School memories [My Last Year]

Assalamualaikum

Last year which means SPM year for us. Bila dah masuk tahun di mana ko jadi senior, feeling dia tu agak pelik (syahdu) bagi aku. gelaran senior agak awkward dengan aku dan aku tak berapa okay bila dipanggil "akak" oleh junior bawah aku. ehek apapun redha je lah.

Moment paling indah bagi aku bila dah nak habis sekolah ni, kita akan lebih menghargai orang disekeliling kita. yep orang tu semestinya kawan-kawan, guru-guru serta mereka yang beri makna dalam hidup. jadi pelajar tak mudah. kita kena hormat cikgu, kena buat kerja, kena patuh arahan dan terima nasihat dari mereka yang makan garam dulu.

Jadi, dalam entry ni aku lebih fokus untuk cerita tentang mereka, guru dan classmates tercinta
P/s : Im so sorry tak semua gambar ada sebab perlukan masa lagi nak upload semua gambar dengan cikgu-cikgu.


Puan Maziyah : guru mengajar subjek fizik

ni gambar pada saat-saat sebelum nak exam SPM sebenar weh. cikgu ajak kitaorang semua bergambar, kiranya this is the last :') . bagi aku, Puan Maziyah ni baik je mengajar tapi kalau tak buat kerja dia memang naik angin lah (semua cikgu nak yang terbaik kan untuk anak murid? so that's why kena garang baru pelajar dengar huhu).


budak lelaki kelas aku takkan pernah matang kot. hahaha tapi diaorang pandai2 belaka so watch out people out there ~! (its just a reminder not a compliment)

yes this one picture with tablemates

dengan Puan Maziyah lagi (lastz extra class sebelum exam)


Puan Sarimah, guru mengajar subjek akaun

Sejujurnya, aku rasa aku antara orang paling susah nak faham subjek akaun. aku juga pelajar paling bermasalah, paling lambat catch up (anggap je lah special case lol) sebab dulu masa mula2 masuk kelas akaun ni satu haprak pun tak faham benda yang aku belajar ni. tapi tak sangka, bila masuk form 5, dapat hidayah tetiba boleh faham chapter by chapter. aku rasa time form 4 aku tak berapa masuk sangat dengan akaun ni sebab ni subjek paling baru (tak pernah belajar) bagi aku pastu jarang masuk kelas (sebab busy gila dengan kiosk ft tugas kat luar). Terima kasih cikgu Sarimah sebab sabar mengajar aku & classmates even lambat betul aku nak faham. InsyaAllah result spm akaun saya dapat banggakan cikgu :) P/s : future ambition aku dah la nak jadi accountant harap2 lah tercapai aaaminnn.


Puan Rahamah : guru mengajar subjek kimia

cikgu yang paling banyak buat kitaorang gelak dengan lawaknya. yang selalu bagi nasihat berguna dan tabah mengajar kitaorang. aku sejujurnya banyak kali gagal kimia (lagi sekali jujur) :') serius ni tak tipu. markah paling teruk aku dapat 28%. teruk kan? pastu nak dah last minute spm sebenar baru lah hafal formula & fahamkan chapter betul2. aku pun taktau lah kenapa aku macam takleh go on dengan kimia ni. sebab kita belajar pasal benda kita tak nampak ke? tak nampak tindak balas kimia tu cane? lain sikit macam fizik boleh ikut logik lol. Terima kasih cikgu dan maafkan saya sebab selalu kecewakan cikgu dengan markah kimia saya. InsyaAllah in future i'll do my best!

ha ni last extra class untuk chemistry sebelum spm jugak (which means esoknya woi exam) rindunyaa nak masuk lab nak dengar cerita cikgu, nak buat eksperimen, nak belajar :') P/s : padahal group aku paling bermasalah time buat eksperimen (asyik fail/ tak jadi/ buat silap) haih

Alhamdullilah, waktu ni tamat dah perjuangan kitaorang (last paper 3 chemistry) dan waktu tu pun hujan turun membawa rahmat. already missed these faces



27/11/2017 ; hari terakhir sekolah, kali terakhir jumpa classmates (my heart broke)

best gift i ever received ; a good one classmates.
last day kat sekolah kita semua duduk kat anjung merak. luahkan perasaan masing-masing dan harapan untuk masa akan datang. syahdu sebenarnya. aku pun tak sangka aku akan rindu waktu aku stay lambat kat sekolah semata-mata nak study (ni paling acah). hahaha anyway you guys are precious! (i won't find any best classmates like all of you)

Last but not least ; kepada guru-guru yang mengajar saya & classmates ; TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK KERANA MENGAJAR KAMI DENGAN BERSUNGGUH-SUNGGUH WALAUPUN KAMI SELALU BUAT CIKGU KECEWA, MARAH, SEDIH. SAYA HARAP DAPAT BALAS JASA CIKGU DENGAN KEJAYAAN PADA MASA AKAN DATANG.

To teachers I never forget & feel so thankful

Bm : Puan Nazura
Bi : Puan Hasmah
Sejarah : Puan Zaimah
Math: Puan Norhayati
Agama : Ustazah Firdaus
Fizik : Puan Maziyah
Kimia : Puan Siti Rahamah
Akaun : Puan Sarimah
Tasawwur Islam : Ustazah Istiqamah
Addmath : Puah Zahiah


illa liqa'

No comments:

Post a Comment

Terima kasih komen!